Terug

Deel deze pagina:

Man, man, man ...

Door Bart 0 reacties

De pasta plus pubquiz om het begin van de competitie te vieren werd een groot succes, al zullen de teams "Man, man, man ..." en "Ladies First" daar misschien anders over denken.

Na afloop van de wedstrijden zorgden de mensen van de kantine voor tomaten- en mosterdsoep, en vervolgens voor drie verschillende soorten pasta. De voor velen noodzakelijke inspiratie voor het pubquizgebeuren kwam ook snel in grote hoeveelheden op tafel. Terwijl quizmasters Bart en Kim de spullen voor de geluids- en plaatjesronden in gereedheid brachten werd door de zeven spontaan gevormde teams hard nagedacht over een geschikte naam. Dat was soms best lastig, zo hadden we een team "The Dream Team" (Jojanneke, Mark G en Daphne) en een team "Team The Dream" (Siri, Max en Marco). Heel handig voor de quizleiding!

De eerste ronde ging over eten en drinken, waarna de eerste schiftingen in de rondes over sport en geschiedenis plaatsvonden. Team "Ladies First" (Lisanne, Imke en Jara) zorgde voor de meeste hilariteit met onwaarschijnlijk lage scores, ondanks herhaalde pogingen tot afkijken bij het team dat onder de bijna tot diskwalificatie leidende naam "Alles met ons Racket" (Peter, Jan Paul en Sandra) uitkwam. Team "Man, man,man, ..." (Reitse, Ronald en Johan) begon goed, maar zakte weg naar een bedenkelijk niveau. Team "BC GO! Shirt van 15 euro is Goed voor je Seksleven (Van Summeren & De Vries, 2019)" (Ingemarie, Bas en Jeroen) ging niet helemaal foutloos door de geluidsfragmentenronde, maar bouwde toch langzaam maar zeker aan een onoverbrugbare voorsprong. "Team 6 glasses" (Mark de W, Juan de Spaanse amigo en Jan) dronk vooral veel bier, hetgeen de prestaties in met name de plaatjesronde geen goed deed.

Na een kortstondige opleving bij "Ladies First" toen Teun als joker werd ingezet leek het er toch op dat de laatste plaats onvermijdelijk was. Dit bleek echter buiten "Man, man, man ..." gerekend. Dat team ging in de finaleronde over koningshuizen zo zwaar door de tijdslimiet dat er 15 strafpunten moesten worden genoteerd. Veel spektakel, maar feit bleef dat het "GO!-shirt bevordert je seksleven"-team er met de winst vandoor ging. Nog belangrijker: de sluikreclame was effectief, want Marco kocht het shirt ter plekke. Het bleef nog lang onrustig... 

Reacties:
U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!